האזורים בהם מטפל ניתוח מתיחת בטן

ישנם ניתוחי מתיחת בטן שונים המטפלים באזורים שונים ולכל אחד מהם המשמעויות והסיכונים שלו. אם מדובר במתיחת בטן שלמה אז לרוב יבוצע חתך מלא בצורה האות יו או וי באנגלית מירך אל ירך כדי לאפשר גישה מקסימלית לשרירי הבטן, לשאיבת השומן בכל האזורים ולמתיחת העור העודף והמיותר. הצלקת הרחבה ממוקמת מתחת לקו הביקני ולכן היא תוסתר בצורה סבירה למעט במצב של עירום מלא. במתיחת בטן מורחבת כבר מנסים לטפל לא רק בבטן אל גם באזורי הצד והגב התחתון וכאן הצלקת ארוכה עוד יותר. במקרים מסוימים מי שמבצע כבר את הניתוח הזה בוחר גם בהרמת חזה או בהרמת והגדלת חזה משום שהמצב הגופני כבר בעייתי מאוד ואם מחטבים את הבטן אז כדאי ליצור סימטריה והתאמה ליתר חלקי הגוף. במיוחד כאשר גם מבוצע חתך סביב הטבור במטרה למקומו במיקום טבעי יותר. זהו פחות או יותר מצב שנקרא אין מה להפסיד ולכן מנותחות כבר הולכות על כל הקופה.
חשוב מאוד ללוות את התהליך בליווי פסיכולוגי במטרה לסייע למנותחת להתמודד עם השינוי הקיצוני בנראות של עצמה וגם ביחס השונה שתקבל מהסביבה שלה וגם כדי להפנים שלא מדובר באיזו נוסחת פלא וחובה עליה לשנות לאורך זמן הרגלים משמעותיים בתזונה ובפעילות הספורטיבית כדי למנוע חזרה למצב הקודם מה שעלול ליצור תסכול עצום ותגובה קיצונית של ייאוש או חוסר אונים.
הגרסה המצומצמת של ניתוח מתיחת בטן הוא מה שמכונה לעיתים מיני מתיחת בטן כלומר טיפול אך ורק בחלק התחתון של הבטן ולרוב גם ללא מתיחת שרירי הבטן ומיקומם מחדש. בניתוח זה החתך הוא קצר משמעותי וממוקם גם הוא מתחת לקו הביקיני. מדובר בניתוח שלא מתאים לכל אישה אך כן לנשים שנאבקות בשומן בטני עיקש הממוקם בעיקר במרכז הבטן התחתונה. למרות התוצאות המצוינות ומעבר למצופה בניתוחים אלו, הם עדיין מלווים בסיכון לתופעות לוואי כגון: עיכוב בהחלמת הפצעים, נמקים בעור או נמקי שומן, כתמים הנובעים משטפי דם, אובדן תחושה באזורים מסוימים בבטן ודימום פנימי או חיצוני.