התמודדות עם מתיחת בטן

מתיחת בטן היא ניתוח קוסמטי שנועד לשטח את הבטן על ידי הסרת שומן ועור עודף והידוק השרירים שמתחתיהם. מרבית המנותחים מחלימים מניתוח זה תוך מספר שבועות. לאחר הניתוח קיימת סבירות גבוהה לנפיחות וכאב בעת תנועה עד שהגוף מתאושש לגמרי. הכנה נכונה לתקופת ההתאוששות יכולה לחסוך כאב מיותר רב.

בטן מתוחה ומחוטבת

איך מונעים ומפחיתים כאב בתקופת ההתאוששות?

חשוב לשמור על פעילות אקטיבית – בניגוד לסברה כי יש לשכב במיטה שבועות עד להתאוששות הגוף, חשוב לשמר פעילויות אקטיביות יומיומיות כמו לקום וללכת בבית. שכיבה ארוכה עלולה לגרום לפצעי לחץ או לקרישי דם ואינה ממומלצת, במיוחד אם התנוחה נשארת קבועה. לעיתים מנוחה מסוג זה יכולה לגרום לכאב מיותר וחריג כשמחליטים לבסוף לנוע.

להימנע מלחצים גופניים מיותרים – כשהפצעים מתאוששים ומחלימים חשוב לא להפעיל לחץ על אזורי החתכים ולכן חשוב  להימנע מהרמת משקלים כבדים לפחות כשישה שבועות לאחר הניתוח ועד שהרופא מאשר לכם לעשות זאת. גם לאחר תקופת ההחלמה, אם תרצו לחזור לספורט קיוני או אתגרי מומלץ להתייעץ עם הרופא קודם.

הימנעו מעישון – השימוש בטבק ובניקוטין פוגע משמעותית ביכולת ההשתקמות וההחלמה של הגוף. כלי הדם בגוף מצרים ומספקים פחות חמצן לתאי העור באזור החתך ובכך הם מעלים את הסבירות להישארותן של צלקות בולטות ומאטים משמעותית את תהליך ההחלמה בכללותו.

הימנעו מעצירות – אחד הגורמים הפחות נעימים שעלולים להופיע בעת ההחלמה היא עצירות קיצונית. לרוב העצירות נובעת משינויים בהרגלי האכילה כתוצאה מעייפות או הרגשת בחילה או עייפות. גם תרופות לשיכוך כאבים עלולים לגרום לעצירות שיובילו לכאב בטן באותם אזורים הרגישים לאחר הניתוח. רצוי לאכול מזון עשיר בסיבים ולשתות כמויות נוזלים מספקות כדי למנוע את העצירות. במקרים קיצוניים של עצירות יש ליטול תרופות משלשלות, אך זהו כאמור פתרון קיצוני שעלול ליצור תופעות לוואי בקצה השני של הספקטרום. גם כאן הכנה נכונה ומניעה עדיפים על התמודדות עם ההשלכות לאחר מכן.