מתיחת בטן או בודי טיט?

לאחרונה יותר ויותר מרפאות החלו לאמץ את התהליך של בודי טיטי. מדובר במכשיר הפועל על גלי רדיו (RF) ומשתמש ביכולות טכנולוגיות מתקדמות כדי לטפל בשומן עקשן וליצור נראות חלקה ורזה יותר. במהלך הטיפול מוחדרת שפורפרת דקה המכונה גם קנולה (בדומה למחטים החלולות בהן נעשה שימוש לחזרת או לקיחת דם מהוריד) אל מתחת לעור ועל העור מותקנות אלקטרודות. התדרים של גלי הרדיו ממיסים את השומן כך שיהיה קל יותר להסיר אותו, הם מחממים את העור ומעודדים יצירת קלוגן המאפשר לעור להתחזק ולהתגמש. הטיפול מאפשר לעור מדולל להתחזק ולהתהדק ובדרך כלל הוא נעשה יחד עם שאיבת שומן.

יש לשקול את הטיפול החדשני כאשר מדובר במקרים קלים יחסית של עור מדולדל, במקרים בעייתיים יותר לא יהיה מנוס ממתיחת בטן מסורתית. היתרונות של הטיפול החדשני הוא שהוא מאושר על ידי הFDA, הוא כמעט ואינו פולשני ולא מצריך זמן רב בהכנה, במהלכו או בהתאוששות, אפשר באמצעותו לטפל בעור מודלדל במקומות ייחודיים כמו בצוואר וכאשר משלבים אותו עם שאיבת שומן ניתן להסיר את השומן בצורה פשוטה יותר מאשר בשאיבת שומן מסורתית בלבד. טיפולים באזורים קטנים יכולים לקחת עד חצי שעה לכל היותר. החסרונות כאמור הן התוצאות המוגבלות יחסית שלא מסייעות במקרים בעיתים ושלעיתים התהליך מתבצע על ידי אנשים שלא הוכשרו בו כראוי.

במחקר שנעשה בשנת 2019 בנושא נראו תוצאות חיוביות בקרב מטופלים בעלי בריאות תקינה וכאלו שהם בקרבה למשקלם האופטימלי, כמות העור המדולל שלהן היתה מוגבלת, הם פעילים ספורטיבית אך עדיין לא מצליחים להיפטר מגושי שומן מסוימים וכאלו שעבורם ניתוח הוא אפשרות פחות מוצלחת. הטיפול אינו מומלץ לנשים בהריון, נשים מניקות או אנשים עם מחלות הנובעות ממערכת חיסונית פעילה במיוחד. הטיפול נחשב לבטוח במיוחד באזורי הבטן, הזרועות, החזה, הברכיים והירכיים. ניתן לקרוא כאן מחקר נוסף שעמד על הבטיחות של הטיפול ועל זמן ההתאוששות הקצר שהוא דורש. בישראל מספר המרפאות שעושות בו שימוש הן די מוגבלות ולכן יש צורך להשקיע קצת יותר בחיפוש מרפאה מתאימה אם זהו הטיפול המועדף עליכם.