ניתוח מתיחת בטן

אם כפיפות בטן אינן מספקות אותך ולא נותנות לך את הבטן שאת רוצה, אם יש לך יותר מדי עור עודף או שומן שאינו מגיב לדיאטות או ספורט אז ייתכן שכדאי לך לעבור ניתוח מתיחת שהוא למעשה ניתוח עיצובי פלסטי המאפשר לשטח את הבטן ולהסיר עור ושומן מיותר ולהדק את השרירים. אין לבלבל עם שאיבת שומן, למרות שישנן נשים שבוחרות לעשות שאיבת שומן יחד עם מתיחת הבטן. יש היום אפילו חבילות שיפוץ לאימהות הכוללות את שני הניתוחים ואחרים.

גוף חטוב
חטובה

מי המועמדת האידיאלית לניתוח מתיחת בטן?

המועמדת או המועמד האידיאלי הם כאלו שנמצאים בבריאות טובה אשר תאפשר לגוף שלכם להתמודד ולהתאושש מהתהליך בצורה מוצלחת. נשים שעברו מספר לידות ימצאו את הניתוח מועיל מאוד בחיזוק שרירי הבטן והורדת עור מיותר. גם נשים או גברים שהיו בעבר בעודף משקל והצליחו לרדת בצורה רצינית אך נותרו עם עור מדולל או שומן סביב הבטן. למי פחות מתאים הניתוח? אם אתן לפני הריון או שלפניכן הריון מתוכנן ייתכן וכדאי לשקול לדחות את הניתוח לאחר הלידה. במהלך הניתוח השרירים האופקיים מחוזקים והריון עלול לפרום אותם. גם אם אתן מתכננות דיאטה רצינית או לבצע שאיבת שומן בעתיד אז רצוי להמתין עם מתיחת הבטן. חשוב גם לתכנן מראש יחד עם המנתח היכן בדיוק ימוקמו החתכים והצלקות שיוותרו אחריהם.

איך להתכונן למתיחת בטן?

הצעד הראשון הוא להגיע לפגישת ייעוץ ולעבור על המטרות ועל האפשרויות – האם רוצים למתוח את הבטן לכל אורכה ממותן למותן ולעצב את העור, רקמת העור והשרירים? ניתוח שכזה לרוב ידרוש הזזת הפופיק וייתכן שגם החדרת צינורות ניקוז תחת העור למשך מספר ימים. או ללכת על מתיחת בטן חלקית כאשר מאגרי השומן והעור הבעייתי מרוכז מתחת לטבור. במהלך הניתוח הזה הפופיק עצמו לא יזוז והניתוח כולו ייקח עד שעתיים ברוב המקרים.

 אם אתם מעשנים, הרופא יבקש מכם להפסיק לעשן למשך שבועיים לפני הניתוח ועד לכשבועיים לאחר הניתוח. לא מספיק להוריד את כמות העישון אלא חשוב להפסיק לחלוטין כדי למנוע סיבוכים וההאטה בהבראת הגוף. אין לנסות דיאטה קיצונית לפני הניתוח וחשוב להקפיד על תשונה מאוזנת עם ארוחות מלאות אשר תאפשר לכן להחלים כראוי.