השוואת תשואות של בתי השקעות ישראלים לחו"ל

בשנים האחרונות ישנם לא מעט אופציות שונות להשקעה, החל מחוזים אופציונליים כאלו ואחרים, עד לחברות סטארט אפ, קרות סל ועוד השקעות שונות. השקעות אלו שהפכו שכיחות עם השנים ועם הריבית הנמוכה, הפכו גם למגוונים ככל שתקופת הריבית הנמוכה נמשכה ויחד איתם התרבו גם בתי ההשקעות השונים. כיום בישראל פועלים מעל לעשרה בתי השקעות שונים, כל אחד מהם עם אופי השקעה, תחומים ושירות אישי המייחד אותו. אך לפני שמבצעים השקעה כזו או אחרת האם לא שווה לעשות השוואה קצרה בין בתי ההשקעות שבישראל וגם בין אלו שנמצאים בחול ויכולים להיות רלוונטיים?

בשלושת השנים האחרונות

השוואת תשואות בתי השקעות אינה פשוטה. אחת הסיבות היא כי בתי ההשקעות מחזיקים בלא מעט מסלולים שונים להשקעה, אלו משתנים החל מהכמות ההשקעה ועד לאופי הפדיון או תקופת ההשקעה. כך או כך מרבית בתי ההשקעות מעניקות מגוון רחב של קופות גמל להשקעה, ואילו בשלושת השנים האחרונות מי שמובילה היא בית ההשקעות "אנליסט", ישר אחר כך "ילדין לפידות" ובמקום השלישי "מגדל'. נתונים אלו מתייחסים לשלוש השנים האחרונות של קופות הגמל של בתי ההשקעות המובילים בשלוש השנים האחרונות, ואילו בשנת 20-21 בתי השקעות הראל במסלול הכללי הגיע לתשואה של 32.55% ואחריו מיטב דש עם ממוצע תשואה של 31.29%. בית ההשקעות שהצליח להשתפר מתחילת השנה הוא בית ההשקעות "מגדל" תשואה של 14.68%.

בתי השקעות בחו"ל

בישראל פועלות מספר קטן של בתי השקעות מחול, עם כך ישנה כמה הנחשבות לדי פופולריות ומעניקות לא מעט כלים ומסלולים שונים להשקעה. אחת מהן למשל היא "סיגמא" השקעות, שהינה סיף ה-11 של חברת סיגמא מבנק Andbank הבינלאומי. בית השקעות זה מביא עימו לישראל ניסיון של מעל לשמונים שנים, עם היקף נכסים בשווי של מעל ל25 מיליארד דולרים. בית ההשקעות השני שבו ניתן לבצע לא מעט השקעות בחוץ לארץ היא "קרן הגשמה, שהוקמה בשנת 2009 והיא מתמחה בעיקר בפרויקטים שונים של נדל"ן להשקעה יחד עם אקזיטים הכוללים פיתוחים של תוכנות קול ייחודיות ועד להקמת מרכזים מסחרים ברחבי ארצות הברית.