פינוי בינוי בגבעתיים

התחדשות עירונית הינה אחת התוכניות הפופולריות בקרב דיירי הדירות בישראל וכמובן הקבלנים, תוכנית זו מביאה לחידושן שלא מעט שכונות ברחבי ישראל, בין אם בפרויקטים רחבי היקף ועד לבנייה בסגנון בוטיק או יוקרה. סגנונות הבנייה השונים והביקוש אחר סוג פרויקטים הללו הפך לכל כך פופולרי שניתן למצוא בכל עיר בישראל יותר מפרויקט אחד, החל מהעיר בת-ים, חיפה, רמת גן וכמובן העיר תל אביב. אך אחת מהערים הלא פחות מרכזיות שהינה קרובה גם לעיר תל אביב וגם לרמת גן ובני ברק היא כמובן גבעתיים, שנהנת בשנים האחרונות ממספר לא קטן של פרויקטים בדמותם של פינוי בינוי בעיר.

מה התוכנית כוללת?

העיר גבעתיים שמה לעצמה מטרה לביצוע התחדשות עירונית בדמות פינוי בינוי בכמה אזורים מרכזיים, מה שיגרום לחידוש באזור המטרופולין הגובל עם העיר תל אביב, לצד זאת גם תנופת בנייה שתאפשר יותר יחידות דיור לתושבים חדשים ומרווח עבור התושבים הוותיקים. מלבד חידושם של בניינים ותיקים, אמורים להתווסף גם לא מעט שטחים פתוחים בהם יוכלו האזרחים לבצע שימושים רבים.

  • תשתיות
    מלבד הבניינים הוותיקים גם התשתיות "סובלות" מהתיישנות, לכן פרויקטים בדמותם של פינוי בינוי יעזרו בחידושן.
  • הוספה ושדרוג
    פרויקטים אלו יעניקו יותר שטחים ציבוריים ושטחים מעורבים, מה שיעניק יותר אזורי מסחר, אזורי בילוי ופארקים.

אזורים כלולים בתוכנית

האזורים המתכוננים לעבור פינוי בינוי בעיר גבעתיים כוללים את 3א, 3ד, 3ג, 3ב ואמורים לבצע שינוי נרחב באותם אזורים, כאשר מרבית התוכניות הופקדו כבר בקיץ האחרון.

  • בן גוריון-3א
    הרצועה המזרחית של העיר גבעתיים נכללת גם היא בתוכנית פינוי בינוי העירונית, שטחה מתפרס על פני ארבעה דונמים הכוללים שטחי מסחר, מגורים ושטחים ציבוריים. המבנים שיבנו יכללו דירות בנות 8 קומות ועד לבנייה גבוה בת 32 קומות.
  • רמב"ם מערב-3ב
    התוכנית המתוכננת לחלקה הצפון מערבי של העיר, תכלול 4 דונמים של מסחר, דיור ואזורים פתוחים. בדומה לתוכנית 3א היא תכלול בניית דירות בנות 8 קומות ועד ל32 קומות.
  • כצנלסון-אזור 3ג
    האזור שגובל עם העיר תל אביב, בדומה לתוכניות הקודמות יכלול 4 דונמים של בנייה מעורבת ולכלול אזורי מסחר רבים והשתלבות הן מחודשת גם באזור המטורפולין של העיר תל אביב.