איטום נזילות מהגג בקיץ

מי מאיתנו לא היה מבקש להכין את הבית אל חודשי העונה המשתנים? ככל הנראה שרובנו גם אם נזכרנו לעשות זאת לקראת סוף העונה או אפילו באמצע עונת החורף. אבל חודשי הקיץ מביאים עימם הזדמנות מצוינת להימנע ממקרים מצערים של רטיבות ונזילות בחללי הבית השונים, כאשר חודשים אלו נחשבים ליעילים במיוחד בכדי לדאוג שכמות הגשמים לא תחלחל אל הבית עצמו. לכן מומלץ לבצע איטום נזלות מהגג עוד בחודשי בהם השמש נוכחת במלואה לאורך כל שעות היממה, אך לפני כן את הטיפים הנכונים כיצד למצוא את הנזילה, אילו סימנים יעידו על נזילות בחורף ומה הדרך הנכונה לבצע איטום שכזה. סקרנו את האתר https://pazkar.co.il/ לפני הכתיבה על איטום.

ניקיון, איתור וסדר לפני איטום הגג

הרבה לפני הירידה אל דרכי האיטום, חשוב להכיר כיצד ניתן למנוע את הנזילות ובכלל כיצד לוודא כי הגג וחלקיו השונים יהיו מוכנים אל גשמי החורף. לכן השלב הראשון הוא בבדיקה של קירות הבית השונים, בין אם בתיקון של סדקים שהופיעו בחלוף השנה האחרונה ועלולים לפגוע בשלד הבית ובין אם מדובר בקירות מלוכלכים הזקוקים לשיפוץ קל לפני איטום שלהם. עם זאת חשוב לוודא גם כי המרזבים אשר מתחברים אל גגות הבתים יהיו נקיים מעלים שנותרו מעונות המעבר(מומלץ לוודא זאת גם בחודשי הסתיו) לצד ניקיון של הגג עצמו.

ניקיון שכזה יכלול גם הסרה של חומרי איטום שהתבלו, למצוא בלטים או שקעים שונים שיזדקקו ליישור וכמובן לפנות משטחים ומבנים רעועים כמו עמודי תאורה, מזגנים, קולטני שמש ועוד. ביצוע סדר וניקיון לפני הגעה של קבלן איטום או שימוש בחומרי איטום, יצמצם בצורה מרבית את עבודת האיטום ויאפשר התאמה מדויקת של איטום לגג שלנו.

סוגי איטום מומלצים לגגות

אחת מהדרכים שהפכו לנפוצות בשנים האחרונות לאיטום הגג, היא ללא ספק איטום הגג באמצעות יריעות ביטומניות. דרך איטום זו מתאימה בעיקר עבור גגות שטוחים העשויים מבטון אבל לא רק, יריעות אלו נפרסות לאורך כל הגג ובעזרת שריפה שלהן הופכות לשכבה עבה הנעה בין 5 מ"מ ולעיתים בצירוף 2 יריעות בעובי של 4 מ"מ כל אחת. דרך נוספת לאיטום נזילות מהגג בקיץ יהיה איטום באמצעות זפת חמה, שכן דרך זו נחשבת לוותיקה יחסית אך עדיין לפתרון מעולה. בשנים האחרונות התווסף לסגנון איטום זה גם הוספה של חומרי סיוד שונים המאפשרים שמירה ובידוד גם מפני קרני השמש החזקות של ישראל. וכמובן שיש לזכור כי איטום הגג בחודשי הקיץ, יביא להוזלה משמעותית בעלויות האיטום.