סוגים של מקלות הליכה

עם התקדמות בגיל ככל הנראה כי חלקנו יזדקקו לעזרה ממכשירים שונים, בטח כאשר הגוף סבל או סובל מפגיעות שונות בין אם מדובר בפגיעות עצביות או שברים חוזרים, אנו עלולים להזדקק בעזרי הליכה שונים.
אחד מהעזרים הפופולריים והשכיחים כבר מאות שנים, הוא כמובן מקל ההליכה המשמש בצורה יעילה גם לטיולים ארוכים אך באופן אחר לגמרי גם עבור הסובלים מקושי בהליכה. אך לפני קנייה של מקלות כל כך חשובים להמשך ההליכה, חשוב להכיר את הסוגים של מקלות הליכה הקיימים כיום. יחד עם זאת חשוב גם להכיר טיפים חושבים בשימוש במקל הליכה, על מנת להבטיח שימוש יעיל וכמובן מניעה של פציעות שונות.

איזה סוגים של מקלות הליכה קיימים? כאשר מדובר בחיפוש אחר מקלות הליכה, חשוב לדעת כי ההיצע כיום הינו רחב ועונה על מספר די עצום של דרישות, בין אם בדרישות של צבע וסגנון ועד ליכולת אחיזה ושימוש במקל. לכן הדגמים הראשונים אלו יהיו הדגמים האותנטיים, כאשר הראשון עשוי מעץ ערמון ונחשב למקל די מסורתי המגיע עד לגובה של כתשעים סנטימטרים. המקל השני הינו נחשב למקל "סטנדרטי" העשוי אלומיניום, עם יכולת התאמה אישית של ידית האחיזה בעזרת כיוונן יעיל ידית הפלסטיק לאורך כל המקל. אל דגם של מקל זה קיימים עוד מגוון של דגמים בצבעים שונים, החל מצבעי חום ועד לצשילובים שונים של משבצות וצבעים נוספים.

סוגים נוספים של מקלות ותוספות

מלבד הסוגים של המקלות קיימים עוד סוגים שונים של מקלות הליכה, אשר עשויים להיות יעילים ושימושיים עבור מרבית בני הגיל השלישי או כאלו הסובלים מקושי בהליכה. הדגם הראשון הוא מקל הליכה טלסקופי אשר עשוי מאלומיניום ומציע גם יכולת קיפול קלה וגם אפשרות ישיבה. בחלק מהדגמים הללו קיימים עוד פיצ'רים נוספים, בין אם מדובר בפנסים ובין אם מדובר באזעקה. דגם נוסף של מקלות הליכה אלו לא אחרים מאשר הדגמים בעלי ארבע רגלים, אשר מעניקים אחיזה יציבה ויכולת דריכה משופרת. תוספת מעולה ופופולרית לא פחות מהדגמים שציינו, היא גומייה מייצבת למקל אשר תעניק יכולת שליטה איכותית יותר במקלות הליכה השונים.