אילו שתלי שיניים מומלצים כיום?

שתלים מסורתיים

שתלי אנדוסטאלי, המכונה לעתים קרובות שתלים דנטליים מסורתיים, נותרו תקן זהב בתחום השתלות השיניים. שתלים אלו ממוקמים בניתוח ישירות לתוך עצם הלסת ומספקים בסיס חזק ויציב לשיניים חדשות. שתלים אלו מהווים בחירה אמינה עבור לא מעט מטופלים עם צפיפות עצם נאותה ומומלצים להחלפות שן בודדות, גשרים או שיקום קשת מלא.

הכל על 4 שתלים

השתלות שיניים All-on-4 זכו לפופולריות בזכות היעילות והיציבות המדהימה שלהם. גישה חדשנית זו מאפשרת לתמוך קשת מלאה של שיניים על ידי ארבעה שתלים הממוקמים באזורים אסטרטגיים בפה המטופל. שתלי All-on-4 הם אופציה מצוינת למטופלים עם צפיפות עצם מוגבלת או למי שמחפש פתרון חסכוני יותר ובעל פונקציונליות גבוהה.

שתלים זיגמוטיים – במקרים של אובדן עצם

שתלים זיגומטיים מיועדים למטופלים עם אובדן עצם חמור בלסת העליונה. שתלים אלו ממוקמים במקום בעצם הלסת, השתלים הללו ממוקמים בעצם הזיגומטית הלא היא עצם הלסת, שהיא צפופה יותר ויכולה לספק את היציבות הדרושה. שתלים זיגומטיים מציעים אלטרנטיבה להליכי השתלת עצם נרחבים, מה שהופך אותם לבחירה רבת ערך עבור אלה עם עצם לא מספקת עבור שתלים מסורתיים.

מיני שתלים

שתלי שיניים מיני הם בקוטר קטן יותר מאשר שתלים מסורתיים ומשמשים לרוב לייצוב תותבות נמוכות יותר. הם נחשבים לאופציה פחות פולשנית, הדורשת תקופת ריפוי קצרה יותר. השתלת שיניים מיני יכולה להוות בחירה אטרקטיבית עבור מטופלים המחפשים פתרון מהיר ונוח ליציבות התותבות, כאשר שתלים אלו הם בעלי אחוזי הצלחה גבוהים ומאשרים שימוש במגוון סוגי כתרים. אחת החברות המובילות לשתלים קצרים הינה https://bicon.co.il/

שיניים קרמיות ושתלי העמסה מידית

שתלים דנטליים קרמיים ידועים במראה הטבעי ובהרכבם נטול המתכת. הם מהווים בחירה אידיאלית עבור מטופלים המעדיפים אסתטיקה ומעדיפים גישה הוליסטית לבריאות הפה שלהם. שתלים קרמיים מציעים תאימות ביולוגית מעולה ומספקים פתרון עמיד וללא מתכות להחלפת שיניים.

לצד שתלים אלו גם שתלי עומס מיידי, הידועים גם בתור שתלים באותו יום, מציעים את היתרון של תוצאות מהירות. בגישה זו ממקמים ומשחזרים את השתלים בשיניים תותבות באותו היום. שתלי עומס מידי יכולים להיות בחירה מצוינת עבור מטופלים המעוניינים בפתרון מהיר, בתנאי שהם עומדים בקריטריונים ספציפיים לתהליך מואץ זה.