רגע לפני ניתוח מתיחת בטן

לפני מתיחת בטן חשוב להכין מראש קוביות קרח, ביגוד רופף שניתן ללבוש ולהסיר בקלות יחסית, ראש מקלחת שניתן להחזיק ידנית וכסא למקלחת. כמובן שחשוב להכין איתך מלווה שיוכל לקחת אותך הביתה לאר הניתוח משום שהניתוח דורש הרדמה מלאה. אם את גרה לבד אז רצוי מאוד שאותו מלווה או אדם אחר יישאר איתך לאורך הלילה הראשון לפחות למקרה של בעיות לא צפויות.

איך מתבצע ניתוח נתיחת בטן?
הניתוח יכול לקחת בין שעה לחמש שעות – תלוי במקרה הספציפי והמנותחת או המנותח יידרשו להישאר בלילה בהשגחה במרפאה או בבית החולים. הסיבה לכך נעוצה בהרדמה המלאה שיש לבצע לפני ובמהלך הניתוח. בין הסיבוכים היותר שכיחים הם כאב ונפיחות בימים שלאחר הניתוח. המנתח יספק לכם מרשם למשככי כאבים ויסביר לך כיצד הכי טוב להתמודד איתו. במקרים מסוימים ישנה אי נוחות שנמשכת גם מספר שבועות או חודשים. סיבוכים נדירים יותר, שקיימים כמו בכל ניתוח, יכולים לכלול זיהומים שונים, דימום תחת מעטה העור, קרישי דם ועוד. סיבוכים אלו מתרחשים בסבירות גבוהה יותר אם למנותחת יש בעיה של זרימת דם, סכרת, מחלות לב, ריאה או כבד ולכן חשוב מאוד לשקף את ההיסטוריה הרפואית המלאה למנתח בשיחות הייעוץ שלפני הניתוח.

במקרים של קושי בהחלמה עלולות להופיע צלקות בולטות יותר ואובדן עור מה שעלול להוביל לניתוח המשך ולכן חשוב מאוד להקפיד על ההנחיות בעת ההחלמה. מתיחת בטן מותירה צלקות ולמרות שהן ייעלמו בצורה הדרגתית הן לא ייעלמו לחלוטין ולכן חשוב להשתמש בקרמים ובמשחות שהמנתח ממליץ לאחר הניתוח כדי למקסם את תהליך ההחלמה. אורך תהליך ההחלמה תלוי בסוג מתיחת הבטן שבוצעה – מלאה או חלקית, משום שבשני הניתוחים גודל האזור שנתפר ונחבש הוא שונה. מילוי ההנחיות בכל הקשור לטיפול בתחבושות חשוב גם הוא. התחבושות לרוב הן קשיחות ואלסטיות המאפשרות ריפוי מירבי. החלק השני של הריפוי פרט לתכשירים השונים הוא ההתנהגות – וכאן עליכם להקפיד על מנוחה כמו גם על שכיבה נכונה או ישיבה נכונה.